zdz 80

sterowniki plc

Temat: Velox z Orion Models
Moje zestawienie z 12 sierpnia daje trochę niższe ceny na rozmiar 2,6m. Odpowiednio kit/ARC/ARF to 299/569/799 Euro. Natomiast dodatkowe elementy są nieco droższe - pewnie w sumie wychodzi podobnie. Poradźcie, czy silnik DLE 111 będzie bardzo ciążył na mordę w wersji 2,6m w porównaniu do rekomendowanych DA 85 czy ZDZ 80 ? Zaznaczam że zależy mi na możliwości wyważenia tylnego.
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19278



Temat: Velox z Orion Models
No cóż - DLE z UH to 560$ z przesyłką a tak bardzo przez wszystkich pożądany DA 85 to ponad 3tyz zł. Radek - ile kosztuje taki ZDZ 80 u Czechów? - to Twoje okolice. Od początku planuję zastosować tłumiki canister - nie brałem pod uwagę, że mogą w sumie zaważyć 800g. Te Veloxy określane są jako BARDZO lekkie - nie mam zamiaru spaprać tego klockowatym napędem, zwłaszcza że to balast przedni. Widzę zatem duże zalety jednocylindrowca - ale nowego pewnie nie kupię, tylko będę czatował na używkę (mało ich już w tych większych rozmiarach...)
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19278


Temat: Posukuję silnika Moki 50 VT
Ja myslalem ze ta firma zgineła prade mowiac. Szukam fajnego Boxera (TWIN) tak do 70ccm i wagi tak max 2,5KG. MOKi ma na stronie takie zdjecia ale w ofercie nie ma. ZDZ 80 Za duzy, za mocny i za ciezki. ROTO 70V2 juz lepsze ale w zasadzie zadnego konkretnego dealera nie ma
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=9427


Temat: Ogniwa Li-Ion
...http://www.allegro.pl/ite...9_99zlhurt.html Co sądzicie o tych akumulatorach? Czy ktoś z was ich używa? Czy podczas ich używania jest zagrożenie pożarem(wybuchem) tak jak w przypadku li-poli? Chciałbym ja wykorzystać jako zasilanie modułu zapłonowego w silniku benzynowym 45ccm pojemności, i do zasilania depronowego akrobaty w którym silnik pobiera maksymalnie 14A. Pozdrawiam Damian Od roku zasilam zapłon silnika zdz 80 rvj dwoma takimi "laptopowymi" ogniwami tylko o większej pojemności.Pozdrawiam
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=10059


Temat: RAVEN 2,5m
witam Po małej przerwie wznowiłem prace przy RAVENIE , model jest praktycznie gotowy do oblotu postarm sie zrobić to jak najszybciej jeśli oczywiście pogoda na to pozwoli, wczoraj po raz pierwszy odpaliliśmy i wstępie wyregulowali silnik ,jest to ZDZ 80 RV-J czyli wzmacniana 80 RV producent nie podaje mocy ale ponoć ma być zbliżona do silników 100cm ,nie mam doświadczenia z setkami ale mój ZDZ kręci na śmigle 26/12 6000 obr co daje 21 kg ciągu przy wadze modelu 11,5 kg , silnik nie trzęsie i dynamicznie wchodzi na obroty , poniżej kilka fotek
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1242


Temat: Velox Revolution II 2,6m z OrionModel
Przed zrobieniem kieszeni na pakiety radzę sprawdzic wagę napędu spalinowego i elektrycznego żeby wyjsc z środkiem ciezkosci w granicach rozsądku. Dwa ogromne pakiety i silnik może wyjsc znacznie ciężej niż np ZDZ 80 czy DA 85.Do czasu ukonczenia modelu lepiej wstrzymać się z tymi pakietami.
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=25373


Temat: CAP sie robi :)
Według mnie twój model ma jakies zbyt długie te skrzydła przez to mdoel wygląda jakoś dziwnie dla porównania cap 232 z Top Fly CAP 232 mit 2,60 m Spannweite fĂźr ZDZ 80RV und ZDZ 80 B2RV zdjęcie z http://www.top-fly.de/Top...p_232_2_6m.html
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=2029


Temat: Puchar Polski w akrobacji lotniczej klasa F3M
Tych dwóch pierwszych panów na liście ..... pozwólcie że przez grzeczność nie będę komentował ,ale chętnie odpowiem na priv Extra z zilnikem ZDZ 80 RV-J to zresztą model Roberta nie Krzysia Pozostałych pilotów na liście startowej serdecznie pozdrawiam i jestem pod wrażeniem ich umiejętności. Na jednej z fotek zauważyłem Tomasza ( człowiek w koszulce w paseczki ),zainteresowanego wyposażeniem swojej Extry od P. Wiesława Chmielewskiego
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7964


Temat: RAVEN 2,5m
Rewelacyjny modelik naprawde. Sam przymierzam sie do czegos takiego tego lata, ale raczej $$ starczy tylko na budowe modelu (nie zakup, chyba ze wlasnie tylko kadluba laminatowego, po prostu lubie budowac) i zakup silnika (chyba wlasnie tez zdz 80 rv-j ew. da 85 czekam na jego testy). Serwa na lotki juz leza i czekaja. Kolega odebral w tym tygodniu troche wieksze malenstwo. 3w extra 330 3m:D Do tego 3w 150 Moze uda sie zrobic oblot w tym roku (wlasnie kupil dom i go wykancza, wiec nie wiadomo jak to z kasa wyjdzie).
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=1242


Temat: Tłumik do DL-50 typu carnister
Odchodzi problem pękających kolanek, wysuwających się teflonów, babranie się z mocowanie wielkiego termosu. --------pierdzący dźwięk silnika ,,,,BEZCENNE , a ja tam wole się pomęczyć , przyznasz że praca ZDZ 80 na termosie z JMB to poezja
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=21726


Temat: Eliminacja drgań silników benzynowych
...na sztywno.Jak by nie był silnik dotarty i śmigło z kołpakiem wyważone to i tak telepie! W modelu nie tylko wystepują gwinty które mozna kleić. Jest szereg miejsc gdzie drgania "rozmontowują" konstrukcję i to dosyć dużym tempie! Po każdym locie jest coś luźnego. Obserwuję np. pracę rury łączącej skrzydła w mojej Extrze. U nasady przy kadłubie pojawia się ciemny nalot co świadczy że dural drga w laminatowej rurze i się obciera. ZDZ 80 rvj w Extrze mam na sztywno mocowany ale jak już wspomniałem: waga, waga ,waga.Pozdrawiam
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=27774


Temat: Puchar Polski w akrobacji lotniczej klasa F3M
lp. Pilot ->Aeroklub ->Model ->Silnik 1 Krzysztof Janiak ->Ostrowski ->Extra 260 -> ZDZ-80 RV 2 Radosław Oleksy ->Ostrowski ->Katana ->Mvvs 58 IRS 3 Dariusz Sobaszek ->Lubelski ->Raven ->
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7964


Temat: Extra 260 SD Model - Oblot
Krzysztof oblatał dziś Extrę 260 z firmy SD Model Opisuję ją jako ciekawostkę, która mam nadzieję , pozwoli niektórym modelarzom na dobór osprzętu do większych modeli. Dane modelu ; rozp : 2400 mm dług: 2150 mm Masa do lotu ok 9 kg Model "DOSTAŁ" -Silnik ZDZ 80 + tłumik od MVVS-a 58 IRS + śmigło Biela 26x10 Serwa : -lotki 4x HS5625 -wysokość 2 x HS5645 -kierunek 1x HS-805 BB -gaz HS-422 Radio : Nadajnik JR 9X Odbiornik Hitec HFD-08 RD Zasilanie odbiornika : 1 pakiet 6v - SANYO 1800SCE mAh + regulator napięcia Dualski VR8L Zasilanie zapłonu : 1 pakiet 4,8 v Sanyo 2500 Silnik bez problemów " daje radę " samolot jedzie pionowo do góry- Krzychu zrobił tylko 3 loty -...
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=3935


Temat: Puchar Polski w akrobacji lotniczej klasa F3M
...został Puchar Polski w akrobacji lotniczej modeli zdalnie sterowanych w klasie F3M. Poniżej przedstawiam kilka zdjęć modeli, które brały udział w zawodach. Niestety zdjęcia z modeli w locie nie nadają się do publikacji (brak ostrości) Tem model latał w pokazie walki powietrzenej (poza konkursem) Rozpiętość skrzydeł tych modeli to 2300-2600mm, silniki to ZDZ 80, DA 150, DA 100. Po pierwszej konkurecji (program znany) szukałem szczęki, która z wrażenia mi wypadła. pod drugiel (program nieznany) dostałem lekkiego wytrzeszczu oczu, po trzeciej (free style)... do tej pory nie otrząsnąłem się z szoku. Warunki do lotów takie sobe, ciepło słonecznie wiatr 6-7m/s. To jest lista startowa: Lista uczestników Pucharu Polski F3M w Ostrowie Wielkopolskim lp. Pilot ->Aeroklub ->Model...
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7964


Temat: SV 50ccm
ZDZ 80 RVJ z zapłonem ale bez tlumika 2130g
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=5393


Temat: ZDZ 50NG vs. DA50
ZDZ potrafi kaprysić, ma specyficzny "schemat" uruchamiania w związku z zaworem obrotowym który lubi być pomoczony paliwem, ale jak to pokonasz i silnik się ułoży to chodzi całkiem całkiem. DA jest wolny od tych przypadłości (membrana) i ładnie pracuje.Posiadam ZDZ 50 i ZDZ 80 RVJ w modelach także wiem co mówię.Wybrał bym DA bo nigdy nie miałem, a te które miałem w "łapkach" u kolegów na lotnisku spisywały się bardzo dobrze.
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=29007


Temat: Velox z Orion Models
Kolega latał Veloxem 2,6m na silniku ZDZ 80. Dokładnej wagi nie znam ale z tego co mówił to ok. 10kg. Jak dla mnie ciąg w zupełności wystarczający. Konstrukcja jest lekka i pakowanie wyposażenia "na wyrost" niepotrzebnie zwiększy wagę.
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19278


Temat: Przeliczanie KM na g ciągu
1 KM będzie dawał około 3,5 kg ciągu, i niewiele zależy to od tego czy to mały silniczek czy wielka benzyna. Nawet do 4 kg może dojść dla dobrze dobranego śmigła Aż tyle to chyba raczej nie ,silnik 100cm który ma około 10 KM dawał by 40 kg ciągu , a zakłada się go przecież do modelu który waży około 12 kg , mierzyłem ciąg wagą ( na śmigłach o małym skoku) DA 50 (5 KM)około 13 kg ZDZ 80 RVJ (myśle że około 9KM , producent tego nie podaje) 23kg ciągu , czyli około 2,5 kg na 1KM , z tego co pamiętam to silniki żarowe ( nie latam na żarowych od kilku lat)miały więcej ciągu z 1KM , może to właśnie te silniki mają 3,5 kg z 1KM
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=26973


Temat: Velox z Orion Models
Velox 2.6metra z silnikiem ZDZ 80 waży dokładnie 11kg
Źródło: pfmrc.eu/viewtopic.php?t=19278


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • orientmania.htw.pl