sterowniki plc
Temat: Mam zagadnienie obowiązujące na kolosa z Pojęć i systemów
...- socjalizacja
- resocjalizacja
- oświata
- edukacja (równoległa, ustawiczna=permanentna)
- system edukacyjny (ujęcie szerokie i wąskie)
- kształcenie (ogólne, zawodowe, koncepcja kształcenia wielostronnego)
- samokształcenie (fazy, warunki skuteczności)
- nauczanie (elementarne, przedmiotowe, łączne)
- uczenie się (czynność i proces)
- ocena szkolna (cechy, funkcje)
- kultura (także kultura pedagogiczna)
[Literatura: W.Okoń Nowy słownik pedagogiczny,
S. Kunowski Podstawy współczesnej pedagogiki,
M.Łobocki ABC wychowania,
B.Śliwerski, Z.Kwieciński Pedagogika. Podręcznik akademicki T.2, , Roz.4 i 5
4. Nowe kategorie współczesnej teorii wychowania
- ambiwalencja
- decentracja
- tożsamość
[Literatura: B.Śliwerski, Z.Kwieciński Pedagogika. Podręcznik...
Źródło: pwoif.fora.pl/a/a,30.html
Temat: Wkład Prof Janusza Karwata w dzieło upowszechniania wiedzy
...podchorążych i kadetów”, red. Marian Marcinkowski, Poznań 1997, s. 27-34. 31. Tradycje Wyższej Szkoły Oficerskiej im. Stefana Czarnieckiego, w: „Zeszyty Naukowe WSO Poznań”, 1997, nr 1, s. 19-30. 32. Gen dyw. Tadeusz Kossakowski 1885-1965, w:” Polska myśl techniczno-wojskowa 1918-1989”, red. Bogusław Polak, Koszalin 1997, s. 152-157. 33. Kontrola i ocenianie w nauczaniu historii wojskowej, w: „ Kultura pedagogiczna w procesie kształcenia. Teoria i praktyka”, red. Mirosław Śmiałek, Marian Marcinkowski, Poznań 1997, s. 142-152. 34. Kronika Wyższej Szkoły Oficerskiej im. Stefana Czarnieckiego 01.10.1994 – 4.12.1996, w: „Zeszyty Naukowe WSO Poznań”, nr 1, s. 82-86. 1998 35. Wojsko Wielkopolskie 1918 -1920, w: „Kronika Miasta Poznania”, 1998, nr 4, s. 91-108. 36. Polskie...
Źródło: powstaniewlkp.fora.pl/a/a,110.html
Temat: Dydaktyka - opracowanie pojęć
...o świecie, jako kryterium prawdziwości tej wiedzy. Łącząc teorie z prakt. łatwiej pojąć sens omawianej zasady. 5. Z. efektywności- obszar na jakim funkcjonuje ta zas. zawiera się między celami kształcenia a osiągnięciami szkolnymi. Zas. dot. funkcjonowania i optymalizacji takich czynników jak: metody pracy n-li i uczniów, ilość czasu zadaniowego, wiadomości i sprawności uczniów a także inteligencja, zdolności uczniów, wykszt. i kultura pedagogiczna n-li oraz środowisko rodzinne i rówieśnicze. 6. Z. przystępności (stopniowania trudności)- przy doborze materiału nauczania n-l musi brać pod uwagę przystępność dla uczniów, a także dostosowywać metody nauczania do ich poziomu aby umożliwiały im w maksymalnym stopniu pracę zarówno na lekcji jak i podczas zajęć pozalekcyjnych. Stopniowanie trudności w nauczaniu polega na przechodzeniu: - od tego co...
Źródło: kornelia.xaa.pl/viewtopic.php?t=6440